fioletowa pisze:jak zacząć? Mam kilka książek
Najpierw to się trzeba zastanowić nad tym, co się chce programować. Gry, www, bazy danych... Potem trzeba sobie wybrać język. Potem dopiero można sobie szukać książki. Jakbyś sobie wybrała C++ to ja zdecydowanie polecam Grębosza. Nie jest to może zbyt introwertyczna pozycja bo już we wstępie autor proponuje, abyśmy wszyscy stali się przyjaciółmi

ale jest to bardzo spójny, kompletny i uporządkowany materiał. No i prosty. Trzeba się jednak nastawić, że autor taktuje człowieka jak małe dziecko. Z drugiej strony jednak jest to bardzo rozsądny "rodzic", bo, co się rzadko zdarza w tego typu książkach, nie narzuca jednego słusznego podejścia.
fioletowa pisze:No i nie wiem, wziąć jedną czytać robić przykłady i to wystarczy?
Kwestia gustu. W kontekście późniejszej pracy jako programista, uczenie się na podstawie przykładów z książki złym podejściem nie jest. W praktyce programowanie ogranicza się zwykle do rozwiązywania problemów już dawno rozwiązanych. Jeżeli jednak zależy Ci na podejściu twórczym to będzie to zdecydowanie za mało. Od zapoznania się co nieco ze składnią na pewno trzeba zacząć. Później możne się jednak uczyć na zasadzie, wymyślam sobie, coś co chcę stworzyć a następnie poszukuje rozwiązania. Jest to metoda bardziej rozwijająca i twórcza, ale tez dłuższa i pozostawia zwykle spory burdel w rozumowaniu

No i nie wszyscy potrafią się uczyć w ten sposób.
hlidskjalf pisze:Osobiście programowania nie cierpię, głównie przez szkołę, w której jestem zmuszony do pisania algorytmików i całej masy innych, zupełnie nieprzydatnych rzeczy.
Ło matko. Prawdziwe programowanie to właśnie polega na pisaniu algorytmików. To co pozostaje po wyrzuceniu algorytmów nazywa się 'klepaniem kodu'

Oczywiście inna sprawa to przydatność. 95% programistów to 'klepacze kodu'. Trzeba jednak pamiętać, że te pozostałe 5% to właśnie Ci najlepiej zarabiający
Sorrow pisze:Jakiego języka programowania najszybciej można się nauczyć pod Linuksem?
Interesuje mnie głównie tworzenie edytorów do moddingu gier i rogalików.
Nie mam pojęcia co to 'rogaliki' ale do samego moddingu gier używa się zwykle pythona. Najszybciej to się można nauczyć BASICa pytanie tylko po co

Python prosty nie jest, ale jeżeli chcesz szybkich rezultatów to to będzie dobry wybór, ponieważ będziesz miał możliwość pracowania już na czymś gotowym. Taki modding jest o tyle fajny, że czarna robotę już ktoś za Ciebie zrobił
